Avui parlem d’un himne del rock català. Una peça que va marcar tota una generació.. i que és probablement un dels temes més emblemàtics fets al nostre País. Composada per Pep Sala, amb Carles Sabater i Joan Capdevila, és a dir, el grup Sau, “Boig per tu” és la vuitena pista del seu tercer disc “Quina Nit”, i el tercer senzill després de “És inútil continuar” i “Envia’m un àngel”.
Ràpidament es va convertir en la cançó més coneguda del grup i en una de les més reeixides de la música en català en general. Versionada per Shakira, Sergio Dalma, i cantada a duet amb Luz Casal, “Boig per tu” és un tema ja mític del nostre País, una de les peces més emblemàtiques de la banda.
Pep Sala, va revelar que la seva estrofa –”Quan no hi siguis al matí, / les llàgrimes es perdran / entre la pluja / que caurà avui”– està inspirada en un fragment de la pel·lícula “Blade Runner”, de Ridley Scott, on Batty diu a Deckard: “Tots aquests moments es perdran en el temps, com llàgrimes a la pluja. És hora de morir.”
Pep Sala es va inspirar en la seva dona que havia mort malalta.
En la terra humida escric:
“nena, estic boig per tu”
em passo els dies esperant la nit.
Com et puc estimar
si de mi estàs tan lluny
servil i acabat
boig per tu.
Sé molt bé que des d’aquest bar
jo no puc arribar on ets tu
però dins la meva copa veig
reflectida la teva llum
me la beuré
servil i acabat
boig per tu.
Quan no hi siguis al matí
les llàgrimes es perdran
entre la pluja que caurà avui.
Em quedaré atrapat
ebri d’aquesta llum
servil i acabat
boig per tu.